Jag tar tillbaks allt..

..våren är INTE här!!
Igår var jag i Ängelholm och pysslade lite. Lisa gav sig hemåt vid halv 6 tiden och då snöade det ganska mycket o blåste.. Jag hade lite kvar på mitt kort, så jag satt kvar ett tag till och pysslade. Kollade skånetrafikens hemsida o det verkade iaf som bussarna gick som "vanligt" förutom att dom hade svårt att hålla tiderna då..  Min buss skulle gå 19.25, så jag bylsade på mej ordentligt och i snöstormen (som det hunnit bli) så traskade jag till busshållplatsen. Jag var inte helt säker på att komma med nån buss, men det kom en iaf, bara 5 min sen.. Glad i hågen tänkte jag, att nu kommer jag iaf hem.. skönt!

Jojo.. vi hade väl åkt ca 2 km, när vi möter en bil som får upp ett rejält snörökmoln framför bussen, så den måste bromsa... i en liten backe, men tillräckligt för att den ledade bussen skulle komma helt ur balans och vips låg bakänden på bussen i diket. Dom försökte med hjälp få loss bussen, men det gick ju inte såklart. efter mycket om o men, fick vi byta till mötande buss på väg till Ängelholm iaf och fick åka rundan runt där o så tillbaks igen. Väldigt obehaglig resa i låg fart o slirigt väglag!

Efter 1 tim och 45 min bussresa, så klev jag av bussen o började traska hem. Rejäl packning hade jag oxå.. hela min jätteväska med scrapgrejer + en stor påse med papper o annat smått. Normalt tar promenaden från bussen 8-10 min, men nu tog det.. längre tid! Det var iaf hyfsat plogat på vår väg och jag hade medvind över åkrarna som tur var.  Sicket äventyr!
Hemma igen, med blöta fötter o kalla fingrar.. Bäddade ner mej i soffan o orkade inte ens kolla nätet..
 
så.. nää.. våren är inte alls här än. Stackars småfåglarna sitter ute o ser ruggiga ut. I morrn måste jag köpa fågelmat!
Här är iaf kortet som jag gjorde igår :) Allt material finns på
StoryHouse

74222-80

Kommentarer
Postat av: påhlsson

näääääää vi har ingen vår men det var ialla fall ett snyggt kort !!!!

Postat av: Gunvor

Skönt att du klarade dig oskadd från dikesåkningen! Och kortet är urgulligt!

Kram, Gunvor

2007-02-23 @ 00:14:37
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Lilo

Vilket urgulligt kort! Fy, det är otäckt att åka buss i snöoväder! Jag och sonen åkte i diket för två år sedan med buss och det var läbbigt! Tur det gick bra för dig!!!

2007-02-23 @ 09:35:00
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Sonja T

Fy vilken upplevelse! Där tror man att man är ordentlig o åker kommunalt o låter bilen stå hemma och så händer en sådan grej.... nåväl, tur att det gick bra trots allt!!!
Kortet du gjort är superfint, som vanligt! Härliga färger o detaljer!!

/Kram Sonja

2007-02-24 @ 08:55:07
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Postat av: Pia

jättefint kort, tur att allt gick bra trots olyckan med bussen...

2007-02-24 @ 22:51:17
URL: http://engdam.spaces.live.com/
Postat av: petrasoPetraso

Vilket undrbart kort och vilken strapats... tur att du klarade dig helskinnad

2007-02-25 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback