Gammal skåpmat

Det har varit mycket kort o ATCs nu på sistone, så jag passar på att klämma in ett par LO här oxå. Dom är visserligen inte nya, men jag tänkte försöka uppdatera eftersom med lite såna oxå.

LOn på mej själv är såklart inget utfall av extrem kaxighet, utan lite självironi både med mej själv o min "jobbsituation" :) Texten är lånad från Martina Haags bok med samma titel.
74222-19

Den andra LOn är på 
Ingela   Texten syns inte så bra, så jag skriver den här oxå:

En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen
Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen
Hon står vid din sida, när livet är hårt
Och hon får dig att skratta åt det som varit svårt
Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga
Och när du är rädd, kan hon få dig att våga
En vän bryr sig om dig, för hon har dig kär
Och hon älskar att se dig, precis som du är

Edit 12/8 2007: Texten skriven av Siv Andersson
(Ber om ursäkt, hade missat att skriva in Sivs namn här tidigare)

74222-18

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka jättefina lo´s du gjort!! Gillar den översta skarpt... den är bara sååå frän!

Postat av: Gunvor

Båda är jättefina Hella, men jag älskar den om dig själv! Kaxig (du får säga vad du vill själv) och självironisk - den går rakt in i hjärtat på mig.

Kram, Gunvor

2006-09-08 @ 21:09:26
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej Hella!
Måste verkligen säga att jag är mer än imponerad, och inte minst inspirerad. Men hur har du gjort LO bilderna? Är det något program på datorn?
/Camilla

2006-09-30 @ 21:35:10
URL: http://millab.blogg.se
Postat av: Siv Andersson

Hej! Saknar fortfarande mitt namn som författare till min dikt "En vän" (som börjar "En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen"). Så kan du skriva dit det nu, är du snäll.
Siv Andersson

2007-07-27 @ 12:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback