Äggkartong till påsk

Egentligen gjorde jag den här till förra påsken, men jag är faktiskt i faggorna med att göra årets påskalster redan nu! Har flera kort på gång och en del små altrade grejer. Gillar att jobba på flera saker samtidigt..

En fint dekorerad äggkartong med tex Kinderägg innuti, blir minst lika uppskattat som ett påskägg. Papperet, en gammal favorit från Sassa Fras Lass, passade bra eftersom jag inte ville använda traditionella påskfärger.




För ovanlighetens skull har jag inte använt en endaste liten stämpel, men det gick ju bra ändå ;)
(the sentiment means Happy Easter in Swedish)

Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Åhh vad fint det blev, hade glömt att man kunde göra så med äggkartonger, tack för tipset! =)

Kram Elenor

Postat av: Jasmine - säljer handgjorda kort

Vilken söt! Alltid roligt med ovanliga idéer. :)

Kram

2011-02-22 @ 21:11:45
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/
Postat av: sannaf

Vilken supersöt äggkartong!

2011-04-09 @ 20:38:52
URL: http://creativesanna.blogspot.com
Postat av: isa

Hejhej! Hittade din blogg efter en googling på "så i äggkartong" (då förstår du nog också att det inte var detta jag sökte). Men jag vill tipsa om ett påskpyssel som kräver lite framförhållning: http://poppytalk.blogspot.com/2010/04/happy-hippity-hop.html



Jag har hittills samlat på mig 7st ägg. Perfekt att passa på när man ska göra omelett eller baka ;)

2012-03-04 @ 14:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback