Väderomslag

Efter regn kommer solsken heter det, men nu blev det precis tvärt om.. Efter att ha haft sol o sommarvärme i över en vecka, så kom både regn, hagel och åska här.  Visserligen välbehövligt med regn, till trädgården, men det drog med sig en mindre katastrof oxå..

Lasse håller ju som bäst på med taket här hemma, och det är inte på långa vägar klart.
image5

Naturligtvis hade han täckt över med presenningar, men det regnade ändå in.. Så jag upptäckte till min fasa att det skvalade vatten i ett av rummen och sprang som en liten iller med hinkar o byttor. Mer presenningar är nu inköpta, en akut semesteruttagning för Lasse och förhoppningsvis lite hjälp i veckan, så ska det nog bli ordning på torpet.

Apropå hjälp, så hade vi svärföräldrar o Lasses bror m familj här igår. Killarna fixade med taket o rensade skrot (från taket) och vi andra grävde ogräs så det stod härliga till.. okej, småtjejjerna grävde mest jord ner i stövlarna o plockade vinbärssnäckor..  Vi hann med en jättestor bit, så nu börjar man faktiskt se lite ljusning i landet.
Det var inte bara ogräs som grävdes upp.. en hel hink med gammalt skrot, av alla de slag. Man undrar ju vad dom haft för sig här innan egentligen..


Nu har det slutat regna, så jag har varit ute o fotat lite i trädgården.. (alla små bilder är klickbara)
     
Det hände saker när det började regna! Klematisen som slingrar sig uppmed körsbärsträdet har slagit ut sin första blomma och syrenerna blommar för fullt. Min "regntunna-to-be" står bland otuktad kirskål och sniglarna (vilka är exakt hur många som helst!!) lever loppan.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej,

vad kul att se hur du har det "ude pau lannet" Ska bli roligt att följa er husrenovering. Har själv en liten, liten plätt på knappt 50 kvm som jag knappt orkar med... ;)

Ha det bra!

2007-05-07 @ 20:30:47
Postat av: Thina

Jag tänkte på ert tak när regnet kom...och idag är det ännu mer regn! Iallefall här, hoppas det är bättre hos er!
Kul med en sida till :-)Så man får se vad ni gör. Spännande med gamla hus och att hitta gömda saker.

Men du fundera på kb och hör av dig sen! Jobbar kväll men bara till 20.30 och natten kommer 20.00 så jag kan nog smita innan, och tra jag bil eller cykel så kan jag va på kb i bra tid! Så du vet! Skrev på helgon åxå men du kanske tittar här oftare?
Lycka till i kirskålskampen;-) Sniglar...yirk...

2007-05-08 @ 10:02:12
URL: http://tantstrul.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0