Drömmar

Jag tog mig ett ryck härom dan o rensade lite på framsidan.. ser bättre ut, men jag blir verkligen galen på kirskålen!! Det är mycket kvar än, men jag orkar inte i år.. Det ser ut som en rivningskåk just nu, för Lasse har börjat riva/bygga tak på framsidan nu. Ja, det är jättebra att det går framåt, men det känns totalt lönlöst och tråkigt att rensa o göra fint och om nån dag ligger det bräder o gamla spikar överallt.. sen har väl latmasken tagit över oxå ;)

Men drömma kan man.. min påbörjade hörna längst ner i trädgården, där jag börjat gräva upp ganska mycket redan.. den har stått i dvala nu några veckor. Brännässlorna är snart en meter höga och det krävs häcksax för att komma fram längs gången. men men.. det blir, jag samlar kraft just nu, typ :D

Har surfat runt lite o letat inspirationsbilder. Jag vill ha gången kvar som den är, bygga en pergola längs en del av den.. där vill jag har klematis och piprankor som slingrar sig runt. På ena sidan har jag rabarber, vinbär och hallon och på andra sidan gången är det krusbär och tanken är att det ska bli jordgubbar sen oxå.  Längst ner i hörnet ska jag göra en liten sittplats med en vit liten trämöbel. Helst vill jag ha sån gammal fin sten att lägga på marken, men grus är väl lite billigare. Får se hur det slutar.. Här kommer lite idéer iaf, även om jag ska ha min egen touch på det:

image14 (inte så tjocka kolonner dock!)

image15image16 image17 image18

hmm.. hittar inte mina andra fina bilder på möbler o dekorationer, så det blev ju lite samma lika här. Ja ja.. nu ska jag sova tror jag, så jag inte väcker upp tuppen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0