jorå.. vi grejar på!

Har inte orkat blogga nåt på ett tag här, men nu kommer iaf en liten uppdatering hemifrån!

I söndags hade vi svärföräldrar o kompisar här som hjälpte till med tak o trädgård. Taket närmar sig färdigrivet o pappat, ca 1/3 del kvar nu bara. Då klarar det sig över semestern iaf! Sen när vi kommer hem, så ska själva taket på, Shingeln.. Ja jag hade inte ens hört talas om sånt, innan alldels nyss, men shingel it is! Ser ut så här, btw:
  mm kanske inte mitt förstahandsval, men jag fick kapitulera där :)

Hur som helst, så ser framsidan (och resten av tomten med för den delen..) ut som fan, rent ut sagt. Men det går framåt.. sakta..

Man får klättra i slänten, alt klättra över byggställning när man ska gå in.. rena gympan kan jag lova!

Trädgården börjar även den se dagsljus.. så här såg det ut förra helgen, efter ett mycket idogt rensande
 
Det SER ut som det är knappt påbörjat, men jag ska se om jag hittar nån bild hur det såg ut allra från början.. då kommer ni att förstå vilket arbete vi gjort. Kan bara nämna att hela den här delen av trädgården var täckt.. ja täckt!! med drygt meterhöga brännässlor.. eller "nällor" som dom säger här i skåneland image23

Ikväll har jag varit ute på "Uppdrag - Snigelplockning" Utrustad med 10 litershink med diskmedel o vatten, samt 1 st grilltång, har jag plockat halva hinken med sniglar o dränkt dom. Nää, jag har inte ett endaste dugg dåligt samvete över denna plågsamma död.. jag gillar förvisso sniglar *pekar uppåt loggan* men inte mördarsniglar! dom går jag skoningslöst över med närmsta tänkbara mordredskap image24

Uppdatering av hur trädgården ser ut efter i söndags kommer inom kort. ska passa på att fota när jag planterat klart lavendeln jag flyttade idag.

Nu ska jag sova lite, så jag orkar jobba i morrn..

Kommentarer
Postat av: Anonym

men nu ser jag ju..., du HAR faktiskt varit flitig på din lediga tid:-)Då får jag väl ge mig ut o gräva upp den förbennade björnbärsbusken då.
Hej svejs

2007-07-19 @ 22:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0