Välkommen till min nya blogg!

Här kommer det att handla om trädgård, renovering och inredning.

Vi bor i ett gammalt hus strax utanför Helsingborg. Grunden ska visst vara från 1880-talet och det kan nog stämma. För länge sedan var här ett handelshus och nu när vi rivit av taket för byte, så hittade vi en skuldbok från affären inne i väggen. Den är daterad till 1888 och det är otroligt att den ens är hel!
Den kommer vi att lämna in till stadsarkivet tillsammans med en berättelse om hur vi hittat den och det vi vet om huset. Spännande! :)

Jahaja, gammalt hus innebär i detta fall.. gammalt överallt. När Lasse köpte huset för snart 10 år sedan, så målade han om lite för att dölja dom värsta skavankerna. Men nu har vi hållit på i snart två år och renoverat. Hittills har vi rivit ut HELA köket, inkl. isolering i väggar, gjutit nytt golv, bytt ut alla vitvaror, lagt nytt trägolv och nya skåp. Vi har satt ny panel på väggarna o tapetserat om mathörnan.. en riktig helrenovering! Jag lovar att det kommer bilder på detta snart.

Vi har även målat om vardagsrummet, målat sovrummet, bytt halva panelen på huset, bytt fönster i köket, byggt altangolv, bytt värmepanna, målat badrummet, renoverat "lilltoan" på ovanvåningen.... ja o så trädgården då. Den är under upparbetning och under ständig kamp mot Kirskålen!! Lika gammalt allt där som resten av huset.
Det här är mitt senaste trädgårdsgöra iaf.. Den helt igenvuxna delen av trädgården ska grävas upp o rensas. Har kommit en bit på ena sidan, men eftersom bägge sidor, gången och det runt i kring oxå ska grävas o rensas på ogräs (brännässlor till max o kirskål) så har jag det jag gör i sommar!

image4

Så vi har haft en hel del att göra här o jag ser knappt nån ljusning än på några år.. men man vänjer sig vid röran på nåt vis, även om man inte nödvändigtvis behöver gilla det. :)

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Hej nu har jag hittat hit! Det ska bli spännande att läsa dina funderingar och - förhoppningsvis - få lite tips för den egna jordlotten!

Kram, Gunvor

2007-05-02 @ 16:36:41
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0