Den gröna...

Nu är tävlingen avgjord, där jag skickat in mitt "annorlunda" bidrag.. ett par pikar här hemma om att jag blivit tävlingsinriktad, tycker jag kanske inte riktigt stämmer.. ;) normalt skickar jag inte in till nästan några tävlingar alls. Men.. denna gång hade jag turen med mig igen och JiPPII!! Jag vann! två gånger på samma månad! Helt otroligt.. Är så glad o nu fick jag ännu en liten vinnarpeng att handla för.. *shoppa shoppa* TACK Sykompaniet, för att ni valde min älva :D

     

Eftersom jag är lite lat, så kopierar jag in bidragsbeskrivningen från tävlingen här:
Den gröna älvan

"Jag som normalt scrappar eller stämplar, tänkte få visa upp en annan sida av mig själv.. jag har nämligen sytt en hel del innan jag började scrappa.  har tagit en helt vanlig Barbie med risigt hår, knallblå ögon och cerisa läppar och målat om henne helt. Jag har bytt färg på ögonen och lagt på helt ny makeup på henne.
Detta är målat med akrylfärger och fixerat med 3D-lack. Det här är en teknik som är stor i USA och kallas Barbie Repaint/Remake. 
 
Håret har fått sig en genomkörare med balsam, kamning och slutligen en kokpermanent (ja jag vet.. helt galet va!?) efter det har jag flätat det i massor av små flätor som jag satt upp i en uppsättning som är fastlimmad och nålad på plats. Har dekorerat med knappnålar och små primablommor.

Den gröna klänningen är sydd i två lager. Det ena är en camouflagefärgat crepetyg som har ett lager grönt organza utanpå. Kjolen är sydd med släp och har riktigt liv upptill.
Korsetten är helt figurföljande och gjord på en grund av plast, som är klädd med det camouflagefärgade tyget och sedan organza utanpå. Har dekorerat med lampdekorationsband + smala sidenband och slutligen har jag lagt på glittrigt Stickles på banden för lite extra glamour ;)
 
Vingarna är tillverkade av tunn ståltråd och den gröna organzan. Har format dessa för hand och sedan klätt med tyg. Har även här använt Stickles som glitterdekoration.

Alla mönster till klänning, vingar o korsett har jag ritat själv på fri hand.  

Min  gröna älva  har jag velat göra ett längre tag. Tävlingen var sparken i baken jag behövde och jag är väldigt nöjd med mitt bidrag. Det blev precis som den idé jag hade i huvudet från början."


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Grattis till vinsten! Vilket fantastiskt bidrag du gjort.
Kram, Gunvor

Postat av: Anneli

woohoo...jag har ju sagt att du är bäst!!!

2007-06-06 @ 17:47:26
URL: http://disspinnen.blogg.se/
Postat av: Pia

vad kul, grattis!! Jättefint blev det!!

2007-06-06 @ 21:31:58
URL: http://engdam.blogspot.com
Postat av: Cina

JÄTTEGRATTIS från mig! Sååå fint det blev - och jag tycker Matel borde anställa dig som Chefsdesigner på Barbie :)Önskar att jag var lika kreativ och duktig som du!
Förresten, jag uppskattar dina bloggkommentarer MYCKET Hella - TACK !!!
*kramar om och grattar*

2007-06-06 @ 22:44:02
URL: http://dreamcatched.blogspot.com/e
Postat av: HelenaK

Nämen vilket bidrag. Förstår inte hur du har fått till det. Vilket pilljobb. Allting är ju pyttelitet. Du måste ha ett enormt tålamod.. :)
Fin blev den i alla fall.

Postat av: Thina

Nä men va fin barbi blev! Dö coolt! Det borde man ju göra med alla barbisar man har:-) Ja inte grön älva då men göra om dom:-) Ja du fattar vad jag menar. Om jag inte kastade alla för att dom såg risiga ut...hm funderar...ska iallefall renovera mitt dockhus i framtiden, hittade det hos pappa och kom på att det borde va kul att fixa det mysigt och fint:-) Istället för lundbystandard..
Hoppas allt är bra annars! Jag är just nu överröst med skolsaker...men efter tisdag är livet tillbaka i det normala...nu jobbar jag samtidigt som jag har massa i skolan..och inser att dygnet har bara 24 timmar....suck!
Men sen är det bara jobb då kommer livet bli lättare!
Ha en bra dag!
Thina

2007-06-07 @ 10:08:28
URL: http://tantstrul.webblogg.se
Postat av: Sara

Vad läckert!!!!! Jag blir helt stum och bugar för din talang!

2007-06-07 @ 11:54:31
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Helena /pixelit

Åh vad jag gillar denna!!
Du är superduperduktig tycker jag!*nickar bestämt*
Vill också kunna sådant,men sy är jag värdo på tyvärr.
Ha en riktigt fin dag,och grattis till vinsten!
kram!

2007-06-07 @ 14:10:41
URL: http://pixelitpyssel.blogspot.com
Postat av: favvismaria

men gud va häftigt gjort! Jäg äslkar barbiesar å önskar mig fortfarande när jag fyller år å i julklapp.. men får aldrig nån =( Hade blitt jätteglad om jag fått nån som din barbie! Måste varit ett pilligt jobb att sminka om henne!
ha d bra!

2007-06-07 @ 18:55:59
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Nämen, herregud människa!!! Vilka talanger du sitter på!! =D Härligt att du delar med dej!! Supersnyggt å ett jättestort grattis ifrån mej!! Givetvis vann du!! Detta är ju klockrent!!
TAck för inspirationen du ger mej!!
Trevlig helg!
Kram Petra

2007-06-08 @ 13:06:37
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: påhlsson

stämplarna är dina, vill du ha dem hemskickade eller levererade till storyhouse?? Jag ska in där i början på nästa vecka....

2007-06-08 @ 21:41:40
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se
Postat av: Thina

Såg på helgon att du fyller år! Eftersom du kanske kollar din blogg oftare så säger jag grattis här åxå!:-)
Hoppas din dag va bra! Det va ju massa sol och varmt iallefall! Inte helt fel:-) Tillbringade söndagens i botaniska i lund men kamera, det va dö fint där :-)

2007-06-10 @ 18:32:16
URL: http://tantstrul.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback