ATC kurs

Förra helgen var det ATC kurs på StoryHouse och naturligtvis måste jag ju visa vad vi gjorde för något.

74222-5874222-5774222-5674222-55

Dom två översta har jag använt färdigtryckta bilder och "Dresden trims" i guld, som vi specialbeställt till denna kurs. Om det finns intresse från er andra, så kan vi ta in mer av dessa produkter! Sedan stämplade jag en krona som jag embossade Bakgrunden till denna är en sida ur ett ATC-block Texten är skriven med DYMO.
Den andra, till vänster, är i grunden tunn kartong, som är målad med Metallic akrylfärg och sedan distressad med guld. Kursdeltagarna fick även stämpla en text i guld bakom bilden, men jag hade den inte hemma när jag gjorde mina, så därför saknas det på min. Jag har även sandpapprat bilden.

Dom två understa har jag gjort på enklast möjliga vis. Tanken med den till höger var, att det ska gå fort, vara enkelt o spontant. Jag klippte bilder ur en resekatalog och satte ihop. Denna tog mig ca 5-10 minuter. Inte för att det var den allra finaste jag gjort, utan mer för att visa att "alla kan" och det behöver inte vara jätteavancerat.
Den till vänster är en bild på Marilyn Monroe som jag klippt ut. Jag rev små bitar av tidningspapper som jag limmat fast lager på lager och sedan distressat med svart runt kanterna. Texten är utskriven från datorn och jag har dekorerat med rött glitterlim

Jag hoppas ni är sugna på mer ATC, för på Scrappiz-träffen i samband med Helsingborgs-mässan i mars, så ska jag hålla en liten ATC kurs. Hoppas vi ses då! :)

Kommentarer
Postat av: Ejris

wow så snygga kort!!!!
har inte gett mig på sct än..kanske kommer om inte annat blir man ju bra sugen på det när man ser dina alster;)
kram

Postat av: Gunnel

Superfina ATC!

2007-01-28 @ 18:22:47
Postat av: Ingela

Visst ses vi i mars Hella!

Jättesnygga ATC ;-))
Kramiz

2007-01-28 @ 22:48:17
URL: http://coelogyne.blogg.se
Postat av: Anneli

Tack för hjälpen. Det blev skitfint!
Själv har jag gjort världens snyggaste gardinomtag så nu har jag ont i ryggen... :)

2007-01-29 @ 01:31:29
URL: http://disspinnen.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Jättefina ATCs du gjort Hella! Och jag har sett i en och annan blogg att dina elever var jätteduktiga ;)

Kram, Gunvor

2007-01-29 @ 21:54:55
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Sveinalbertine

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2008-10-14 @ 09:11:35
URL: http://sveinalbertine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback